Vragen over Vitotaal® 

  • Wat betekenen de verschillende kleuren op de Vitotaal® verpakkingen?
    Vitotaal® kruiden voedingssupplementen zijn onderverdeeld in tien verschillende indicatiegebieden. Ieder indicatiegebied heeft zijn eigen kleur. Zo heeft het indicatiegebied ‘bloedsomloop’ een rode kleur en ‘beter bewegen’ een blauwe kleur.
  • Heeft Vitotaal® een eigen webshop?
    Nee, Vitotaal® heeft geen eigen webshop. Klik hier om naar de verkooppunten te gaan.

Vragen over de producten van Vitotaal®

  • Ik gebruik reguliere medicijnen. Kan ik die combineren met kruiden voedingssupplementen?
    Er zijn geneesmiddelen die de werking van een natuurlijk product soms teniet doen en andersom. Raadpleeg daarom altijd je (natuur)arts of apotheker.
  • Wat betekent de opmerking ‘Deze gezondheidsclaim is in afwachting van Europese toelating’?
    Veel kruiden worden van oudsher toegepast. De toepassingen zijn gebaseerd op traditioneel gebruik en niet op wetenschappelijk onderzoek. Dat betekent dat we geen medische claims en uitleg kunnen geven. De gezondheidsclaims die wij gebruiken zijn ingediend bij de Europese Commissie. Zij zijn al een paar jaar aan het besluiten welke toepassingen wel en niet geclaimd mogen worden. Tot die tijd kunnen wij bepaalde claims gebruiken. Wij hebben ervoor gekozen om een disclaimer te gebruiken, zodat duidelijk is dat deze claim officieel nog toegelaten moet worden op dit moment. Voor alle Vitotaal producten geldt: Een voedingssupplement is geen vervanging van een gevarieerde, evenwichtige voeding en een gezonde levenswijze. Bij doktersbehandeling of medicijngebruik, adviseren wij vóór gebruik te overleggen met uw arts of apotheker.
  • Voor hoeveel verschillende klachten mag ik middelen slikken?
    Wij adviseren om niet meer dan voor 1 klacht Vitotaal producten te gebruiken, tenzij anders geadviseerd door je arts en/of apotheker.
  • Kan ik voor onbepaalde tijd kruiden voedingssupplementen innemen of moet ik na een tijd stoppen?
    Aangeraden wordt de dosering af te bouwen tot een onderhoudsdosering. Ook zijn er producten die als een kuur moeten worden ingenomen. Dit staat dan op de verpakking aangegeven.
  • Ik moet een glutenvrij dieet volgen. Kan ik kruiden voedingssupplementen gebruiken?
    De meeste kruiden voedingssupplementen passen in een glutenvrij dieet. De capsules zijn glutenvrij en bevatten ook geen kleur-, geur- en smaakstoffen. Coeliakiepatiënten of mensen die om andere redenen geen gluten mogen gebruiken, kunnen het beste per product kijken of het op hun lijst van risicoproducten voorkomt. Bij twijfel altijd de arts of specialist of de Coeliakie Vereniging raadplegen.
  • Zijn Vitotaal® kruidencapsules geschikt voor vegetariërs?
    Vitotaal® kruidencapsules bevatten uitsluitend plantaardig materiaal, zonder chemische toevoegingen als kleur-, geur- en smaakstoffen. Uitzondering hierop zijn de zogenaamde softgel capsules.
  • Kan ik Vitotaal® ook tijdens de zwangerschap gebruiken?
    Vrouwen die zwanger zijn behoren tot een zogenaamde risicogroep. Dit betekent dat zij voorzichtig moeten zijn met het gebruik van deze producten. Zowel chemische als kruidenmiddelen kunnen een risico vormen voor het ongeboren kind. Bij elk Vitotaal® product staat duidelijk aangegeven of een product wordt afgeraden tijdens de zwangerschap en/of borstvoeding. Raadpleeg bij zwangerschap en/of borstvoeding altijd je arts of apotheker.
  • Kunnen alle kruiden voedingssupplementen met elkaar worden gecombineerd?
    Wij raden niet aan om kruiden te combineren. Raadpleeg hiervoor altijd je (natuur)arts of apotheker.
  • Zit er altijd evenveel werkstof in fytocapsules?
    In Vitotaal® kruiden voedingssupplementen zit altijd de adequate hoeveelheid van de werkzame stof. Dit betekent dat de inhoud altijd hetzelfde is en je ook altijd dezelfde dosering kunt aanhouden bij een nieuwe verpakking. De capsules kunnen meer of minder gevuld zijn om dezelfde standaard hoeveelheid werkzam stof te bereiken.
  • Mag je een capsule openen als je moeite hebt met slikken?
    De capsule mag opengemaakt worden, waarna de inhoud met wat sap, vla of yoghurt kan worden ingenomen. De capsule bestaat uit twee delen die met een draaiende en knijpende beweging voorzichtig van elkaar getrokken kunnen worden. Wie moeite heeft om de capsule door te slikken kan ook proberen de capsule een minuut op een lepeltje lauw water te laten weken. Hierdoor is deze gemakkelijker in te nemen.

    Waarschuwing: voor Moederkruid en Salisprin (want daar zit o.a. moederkruid in) mag de capsule niet geopend worden. Deze moet in zijn geheel doorgeslikt worden. Dit kan anders irritatie van de mond/mondslijmvliezen geven.

  • Mag ik mijn kind ook Vitotaal kruiden voedingssupplementen geven?
    Zeker met kinderen moet je voorzichtig zijn. Tenzij dit anders is vermeld op de verpakking, is in principe het gebruik van kruiden bij kinderen afgeraden omdat er te weinig informatie beschikbaar is over de effecten bij kinderen. Mocht je het toch willen gebruiken bij kinderen, dan adviseren wij je om dit met je (natuur) arts te bespreken.
  • Wat is het verschil tussen natuurlijk en biologisch?
    Natuurlijk betekent door de natuur gevormd en biologisch betekent onbespoten en zonder kunstmest geteeld. De kruiden die door Vitotaal® gebruikt worden zijn logischerwijze natuurlijk, want er bestaan geen synthetische kruiden. Een ongeschreven wet is dat kruiden die gebruikt worden voor deze producten geteeld worden zonder kunstmest en bespuitingmiddelen. De kruidencapsules van Vitotaal® vormen hierop geen uitzondering.
  • Kunnen kruiden voedingssupplementen bij dieren worden toegepast?
    Wij adviseren je om voor het gebruik door dieren een (holistische) dierenarts te raadplegen.

Contact 

  • Hoe kan ik contact opnemen met Vitotaal®?
    We beantwoorden graag alle vragen die je hebt over onze producten, website of ons bedrijf. Kun je de informatie die je zoekt niet vinden op onze website of bij deze veelgestelde vragen dan kun je ons een e-mail sturen.
  • Waar kan ik terecht met een klacht?
    Indien je een klacht hebt over de producten van Vitotaal® stuur ons een e-mail. Je ontvangt binnen vijf werkdagen een inhoudelijke reactie.
  • Wat als mijn vraag hier niet bij staat?
    Wanneer je binnen onze website of bij deze veelgestelde vragen geen antwoord kunt vinden op je vraag, kun je ons een e-mail sturen.