Retourneren en garantie

Kan ik mijn bestelling retourneren?

Binnen 14 dagen na ontvangst kunnen de artikelen of het artikel worden geretourneerd of kun je aan ons mededelen van de aankoop af te zien. U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard vast te stellen. Uitgesloten van het herroepingsrecht zijn geneesmiddelen, waarvan de verzegeling na levering is verbroken. Geneesmiddelen zijn namelijk om redenen van gezondheidsbescherming niet geschikt om te worden teruggezonden wanneer de verzegeling is verbroken. Dit laatste kun je doen door ons hiervan per e-mail op de hoogte te stellen. Ook kun je gebruik maken van het modelformulier voor herroeping (PDF), maar je bent hiertoe niet verplicht. Je dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop je het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. Je bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.

Na ontvangst van de herroepingsmededeling betalen wij het aankoopbedrag zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen terug. Het bedrag wordt met eenzelfde methode terugbetaald, als waarmee de aankoop in eerste instantie is gedaan (voor zover technisch mogelijk). Wij mogen echter wel wachten met terugbetalen totdat de producten geretourneerd zijn of tot het moment dat u heeft bewezen deze te hebben geretourneerd.

Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?

Het retourneren van artikelen is kosteloos. Aan de hand van een antwoordnummer kan je de artikelen kosteloos retourneren. Het antwoordnummer is op te vragen door te mailen naar info@vitotaal.nl. Je kunt de artikelen in hetzelfde pakket terugsturen als waarin je de artikelen hebt ontvangen, indien het mogelijk is om dit pakket opnieuw te sluiten en te voorkomen dat de artikelen beschadigen. Uitgesloten van het herroepingsrecht zijn producten waarvan de verzegeling na levering is verbroken. Indien het artikel na openen kwalitatief niet in orde is kun je contact opnemen met de klantenservice van Vitotaal®. Het pakket moet worden voorzien van naam, antwoordnummer, postcode en plaats. Hieronder is een voorbeeld weergegeven met daarin de juiste naam, postcode en plaats. Op de plek van de sterretjes dien je het antwoordnummer te plaatsen. Wanneer het pakket is ingepakt en voorzien van het juiste antwoordnummer, kan je deze naar het dichtstbijzijnde postkantoor brengen. Van het postkantoor ontvang je een verzendbewijs in de vorm van een bonnetje. Bewaar dit bewijs goed. Wanneer het pakket door een onbekende reden zoek raakt kan je aan de hand van dit bonnetje aantonen dat je het pakket daadwerkelijk hebt verstuurd.

Vitotaal®
Antwoordnummer *****
1380 AC WEESP

Het is ook mogelijk om de bestelling op reguliere wijze te retourneren. Dit kan naar onderstaand adres. Let op! Deze manier van retourneren is op eigen kosten.

Pampuslaan 186
1382 JS WEESP
Nederland

Let op! Wanneer je het pakket gebruikt waarin de artikelen zijn verzonden, is het belangrijk dat de sticker met je eigen adres (als ontvanger) niet zichtbaar is. Plak over deze sticker een andere sticker met de juiste gegevens, of kras het adres door met een stift of pen. Op deze manier voorkom je dat het pakket opnieuw naar je adres wordt verstuurd.

Hoelang duurt het voordat ik de bestelling in huis heb?

Voor iDeal betalingen geldt; bestel je op werkdagen voor 12:00 uur is de volgende werkdag in huis.

Waar kan ik terecht met een eventuele klacht?

Het is natuurlijk vervelend als u een klacht heeft over onze producten en of dienstverlening. Wij willen u graag verder helpen en een gewenste oplossing bieden. U kunt mailen naar: info@vitotaal.nl. Dan zullen wij zo snel mogelijk de klacht bekijken en proberen naar ieders tevredenheid de klacht op te lossen.

Na ontvangst van uw klacht krijgt u van ons een bevestiging. Wij zullen uw klacht binnen 14 dagen na ontvangst beantwoorden, mocht het meer tijd nodig hebben, dan zullen wij u hiervan op de hoogte stellen. Mocht u dit niet op prijs stellen, dan kunt u ook contact opnemen met de afdeling bemiddeling van Stichting Webshop Keurmerk waar wij bij zijn aangesloten. 

Wat is de gehanteerde garantie?

De wettelijke garantie is van toepassing op onze producten, dat wil zeggen dat een product moet doen wat de koper redelijkerwijs mag verwachten conform de wet. Een product behoort geen gebreken te vertonen, die niet te verwachten zijn tijdens de verwachte levensduur bij normaal gebruik.